2016. november 14., hétfő

2. PannEx szeminárium

A Magyar Tudományos Akadémia Földtudományok Osztálya
Meteorológiai Tudományos Bizottságának Agro- és Hidrometeorológiai Albizottsága
tisztelettel meghívja Önt

A mezőgazdasági tevékenységek alkalmazkodása
az időjárási és éghajlati szélsőségekhez –
Második PannEx magyar nemzeti szeminárium
című tudományos ülésre

Az ülés időpontja: 2016. november 17. (csütörtök), 9 óra
Helyszín: MTA Agrártudományi Kutatóközpont, Talajtani és Agrokémiai Intézet: 1022 Budapest, Herman Ottó út 15.

PROGRAM

9.00    A GEWEX tevékenysége. José Camacho, scientific officer, World Meteorological Organization

9.20    A PannEx lehetőségei és feladatai. Lakatos Mónika PhD, éghajlati szakértő, Országos Meteorológiai Szolgálat

9.40    A modelleredmények hasznosíthatósága. Szépszó Gabriella PhD, meteorológus, Országos Meteorológiai Szolgálat

10.00    Az éghajlatmodellek szerepe a mezőgazdasági döntéstámogatásban.
Bartholy Judit, az MTA doktora, tanszékvezető egyetemi tanár, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pongrácz Rita PhD, egyetemi adjunktus, Eötvös Loránd Tudományegyetem

10.20    Terméshozam becslése műholdas információk figyelembe vételével.
Surek György, osztályvezető, Földmérési és Távérzékelési Intézet

10.40    Döntéstámogatási rendszerek a növénytermesztésben. Jolánkai Márton, a mezőgazdasági tudomány doktora, egyetemi tanár, Szent István    Egyetem, Tarnawa Ákos PhD, egyetemi adjunktus, Szent István Egyetem

11.00    Kukorica hozamérzékenységének vizsgálata a DSSAT döntéstámogató technológia transzfer modellel. Neményi Miklós, az MTA rendes tagja, egyetemi tanár, Széchenyi István Egyetem, Nyéki Anikó, tanársegéd, Széchenyi István Egyetem, Milics Gábor PhD, egyetemi docens, Széchenyi István Egyetem, Kovács Attila József PhD, intézetigazgató, Széchenyi István Egyetem

11.20–11.40: Szünet

11.40    Virágzás ideje és az éghajlatváltozás. Templ Barbara, Magyar Tudományos Akadémia, Ökológiai Kutatóközpont

12.00    A magyarországi öntözés fejlesztése. Harangozó Mária, osztályvezető, Országos Vízügyi Főigazgatóság, Molnár Péter, öntözési szakreferens, Országos Vízügyi Főigazgatóság, Becsákné Tomay Enikő, öntözési szakreferens, Országos Vízügyi Főigazgatóság

12.20    Aszálymonitoring az ImagineS projekt eredményei alapján az Országos Meteorológiai Szolgálatnál. Tóth Helga, meteorológiai fejlesztő, Országos Meteorológiai Szolgálat, Szintai Balázs PhD, osztályvezető, Országos Meteorológiai Szolgálat, Kullmann László PhD, meteorológiai fejlesztő, Országos Meteorológiai Szolgálat

12.40    A klímaváltozás hatása a fák növekedésére. Berki Imre, a mezőgazdasági tudomány kandidátusa, egyetemi docens, Nyugat-   magyarországi Egyetem

13.00    Erdészeti klímaosztályok lehatárolása, a FAI index. Führer Ernő, a mezőgazdasági tudomány kandidátusa, tudományos tanácsadó, Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ, Erdészeti Tudományos Intézet

13.20    Mesterséges intelligencia alkalmazása a mezőgazdaságban és szerepe a fenntarthatóságban. Molnár Sándor, a matematikai tudomány kandidátusa, intézetigazgató, egyetemi  tanár, Szent István Egyetem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése